17 de maig 2010

Caixa Manlleu ja és història

Escric aquest post poc després de tornar de la darrera Assemblea General de Caixa Manlleu on s'ha aprovat la fusió amb les caixes de Sabadell i Terrassa per crear la nova Unnim Caixa.

Ha estat una assemblea on és respirava certa nostàlgia per la desaparició d'aquesta entitat osonenca i alhora també unes ganes de passar pàgina per encarar el futur.

Durant l'acte s'han aprovat els comptes del 2009 i el projecte de fusió. Han parlat el directius de la caixa amb la única intervenció de la reste dels assistents per part d' @iescudero que actuava com a representat dels treballadors i que ha donat suport a la fusió, però amb un encertat discurs on alhora recordava, reclamava i reivindicava la funció social de les caixes d'estalvi.

Finalment s'ha aprovat tot al mateix temps que anaven arribant comunicacions des de Sabadell i Terrassa que les seves caixes feien el mateix.

Ja vaig estar escrivint varis posts sobre tot aquest procés de manera que no me n'enrrotllaré gaire més.
Fa un any vaig sortir en un sorteig per participar en una assemblea de compromissaris, on em vaig presentar i vaig ser escollit per ser un dels seixanta Consellers Generals que formaven l'Assemblea General de Caixa Manlleu (càrrec no remunerat, per si algú s'ho preguntava), i que havia de ser per sis anys. Poques setmanes després s'anunciava i començava el procés de fusions.

Amb l'aprovació de la fusió deixo de ser Conseller General. Poques persones poden posar al seu currículum haver format part de l'assemblea d'una entitat financera centenària i que la seva única feina hagi estat aprovar-ne el seu final.

Malgrat tot, ha estat emotiu poder ser testimoni de primera fila d'un fet de rellevància històrica per a la nostre comarca com a estat aquest.


2 comentaris:

  1. Saps què em passa a mi amb tot això de les caixes? Que sóc client de Caixa Manlleu fa anys i panys i encara és l'hora que em facin arribar algun tipus de publicitat o de carta explicant que s'està couent tot això i com està tot plegat... si ens hem d'unnir, ens unnirem i si ens hem de sumar, sumarem ... sort dels mitjans de comunicació (però clar, arriba la informació com arriba, ja ens els coneixem aquesta colla!)
    Doncs apa, Unnim esforços.

    ResponElimina
  2. Si els meus posts han pogut servir per informar tan sols una mica sobre el que ha estat passant ja em dono per content.

    Salut!

    ResponElimina