19 de maig 2010

Fiasco Awards 2010

L'altre dia vaig assistir a una xerrada sobre innovació en les empreses. Per tal d'il·lustrar que la majoria de les iniciatives innovadores acaben no funcionant es va fer una petita exposició dels premis Fiasco Awards.




Aquests premis promoguts per un grup d'enginyers de Barcelona, han arribat enguany a la seva segona edició. La seva idea és la de presentar en l'àmbit de les TIC aquelles iniciatives que no han tingut èxit i sotmetre a votació popular quina d'elles és la més digna de guanyar el premi.
Les opcions candidates les poden presentar els mateixos innovadors o bé qualsevol altre persona.

En l'edició del 2009 la iniciativa guardonada va ser el Windows Vista (que no es va presentar a recollir el premi) i la segona posició va ser per SAGA un Sistema d'Administració i Gestió Acadèmica del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (que si van anar a recollir el premi).
Tot això quedaria en no res si no s'agafa amb sentit constructiu i s'intenta aprofitar per veure perquè aquestes iniciatives no han prosperat malgrat l'esforç que hi poden haver dedicat els seus promotors.

Enguany la cosa va ser encara més espectacular. Entre els nominats hi havia el Google Wave, el DRM o el HD-DVD entre altres. Malgrat això, el guanyador de l'edició d'enguany ha estat ... l'iPad !!!.

És a dir, un producte que encara no estava al mercat, que quasi ningú havia provat i amb unes grans comandes prèvies al llançament. Malgrat tot el public del Fiasco Awards el va votar com a fiasco de l'any.
D'entrada m'ha vingut al cap el debat sobre idoneïtat de les votacions populars per internet que hem tingut darrerament en llocs com el bloc de Jaume Bonet.
Peró bé, al marge d'això el que volia destacar és l'actitud dels promotors del premi davant aquest fet. Si l'iPad funciona al mercat i no és un fiasco, aleshores posaran l'edició de Fiasco Awards 2010 entre les "cagades" TIC de l'edició del 2011.

Sens dubte una bona oportunitat per a tots d'aprofitar un fiasco aliè per adquirir coneixements.

Que creieu vosaltres, funcionarà l'iPad? o bé ja tenim un candidat al Fiasco Awards 2011?

2 comentaris:

  1. Em sembla increïble que no guanyés Google Wave, sobretot considerant que no només els hi ha portat un munt de problemes legals sinó que, a sobre, encara no saben què fer amb ell...
    Posar-se a si mateixos com a fiasco implicaria una interessantíssima meta-votació... :D
    Suposo que ha primat l'impacte en la societat, tot i que en aquest camp... l'HD-DVD poder ha estat el gran destacat (tot i que ha permès a la gent de la meva generació compartir la sensació dels nostres pares quan es van comprar un Betamax, i això no té preu).
    Realment, l'iPad és un fiasco si consideres les expectatives generades, però a nivell negoci... ¡quin negoci!

    ResponElimina
  2. Si Jaume, mira que em sap greu i que he omplert totes les enquestes que m'hi han sortit per col.laborar a millorar-ho, però jo també li donaria el premi al GW.

    La diferència del HD-DVD amb el tema betamax va ser que ara ja havíem vist que passa amb una guerra de formats i tothom va esperar, fet que també ha acabat perjudicant al blue-ray, crec jo. (per cert, jo en vaig arribar a fer anar un de betamax).

    ... i en quan a l'iPad, encara és aviat per dir si serà fiasco o no. Jo crec que no ho serà, que aquest format tindrà èxit.
    Em fa dubtar el fet que al ser tant portàtil la gent comenci a perdre'ls o a ser objecte de robatoris i li acabin agafant mania, però vaja, ja veurem.

    Salut!

    ResponElimina