25 de març 2011

Collonades 2.0 ... o no.

Aquest matí, casualment, he tingut uns moments per anar a esmorzar en un bar. Casualment l'únic diari que hi havia per llegir era El 9 Nou. Ha estat també per pura casualitat que en les pàgines de cartes dels lectors m'hagi fixat en un escrit dels molts que hi havien. Que l'hagi trobat interessant no ha estat pas casual ...


Fa poc l'Edgar Rovira va fer un molt interessant post al seu bloc titulat Tot per l'audiència, estimat candidat on, molt encertadament, explica alguns consells sobre què no funciona utilitzant les eines 2.0 en una campanya electoral.
Aquest post m'ha tingut rumiant uns dies sobre perquè si serveixen les eines 2.0 en una campanya electoral. En unes eleccions i en la vida en general.

La resposta l'he trobada casualment llegint aquest mati el diari, concretament en una carta al director.

L'escrit el signava en @marcfontsere, regidor de medi ambient del municipi osonenc de Torelló i candidat a l'alcaldia pel PSC a les properes eleccions del 22M. En ella en Marc donava explicacions a una anterior carta on algú s'havia queixat d'una tala d'arbres al municipi. La resposta, molt ben argumentada, m'ha agradat molt.
Tot i que tenia coneixement d'aquesta tala, personalment no m'hi havia amoïnat sobre si s'havia fet bé o no. Malgrat això, m'ha agradat llegir l'explicació.


"... i que té que veure una cosa amb l'altra?" - us preguntareu.


Anem doncs per explicar-ho.
Al regidor i alcaldable torellonenc el segueixo pel seu bloc, twitter i facebook, i tot i que no li hagés costat res, podia haver reproduït aquesta carta també per les seves eines 2.0, però, almenys en el moment d'escriure aquest post, no ho ha fet.
Segur que amb la publicació a El 9 Nou aquest text ha tingut molta més audiència no pas la que hagés tingut només internet. Es a dir que ho ha llegit més gent i possiblement ha convençut a més possibles votants.
Però, ai las! resulta que els que el seguim a ell (a ell l'estic posant com a exemple, però podríem estar parlant de qualsevol altre candidat, ok?) a través dels followers del Twitter ho fem perquè tenim l'actitud pro-activa de voler escoltar tot allò que diu.
I precisament ha estat a aquest col.lectiu a qui no ha arribat la seva acurada explicació.


Gent, la frontera ( o l'abisme) que hi ha entre l'1.0 i el 2.0 no és res més que una qüestió d'actitud. Amb l'1.0 arribareu (potser) a la gent apoltronada al sofà. Amb les eines 2.0 us escoltarà aquell que tingui interes en escoltar-vos.


En tota campanya electoral hi ha una massa critica de l'electorat (que és la que acaba decantant la balança) que almenys dedica tres segons del seu temps en mirar-se amb actitud responsable i pro-activa les diferents opcions que té alhora de decidir qui administrarà els recursos públics.
Només son tres segons, just per fer una ullada a una pàgina web ... o per començar a explicar una història.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada